Як манетызаваць свае акаўнты ў сацыяльных сетках. Гісторыя адной студэнткі
Сацыяльныя сеткі – рухавік у моры інфармацыі пачатку 21 стагоддзя. Дзе ёсць інфармацыя – ёсць і людзі, дзе ёсць людзі – робяцца справы, а дзе робяцца справы – водзяцца грошы. А калі дзесці ёсць грошы, то МТБлог ідзе туды, каб разабрацца ў тым, як іх зарабіць, і потым распавесці вам аб гэтым.
Гераіня нашага сённяшняга матэрыялу – беларуская студэнтка Паліна, якая вырашыла раскруціць акаўнты ў сацыяльных сетках і зарабляць на іх. Цяпер у яе ёсць кулінарны канал “Кушай, дорогой” на 25 000 чалавек у тэлеграме і ўласны профіль у інстаграме на 16 000 падпісчыкаў. Сёння Паліна дзеліцца з намі сваім вопытам і расказвае, што лепш за ўсё прыцягвае аўдыторыю, якіх памылак нельга рабіць пачаткоўцам, колькі спатрэбіцца ўкласці ў справу для старту, і колькі можна на гэтым зарабіць.
– Як ты прыйшла да жадання раскручваць свае акаўнты у сацыяльных сетках?
– Усё пачалося з тэлеграму. Я стала падпісвацца на розныя каналы, бачыла, што яны публікуюць рэкламу, і мяне гэта зацікавіла. У майго мужа Вані быў знаёмы, які валодае некалькімі тэлеграм-каналамі, і ён расказаў, што можна ледзь не $1000 зарабляць на продажы рэкламы ў тэлеграм. Тады мы разам з мужам вырашылі стварыць свой першы вельмі просты канал – з мемамі і жартамі. Набіўшы на ім руку, зрабілі такі самы, але ў сферы кулінарыі, і пачалі яго раскручваць, купляючы рэкламу. З гэтага пачаўся тэлеграм. А інстаграм я рэкламавала ўжо ў раскручаным тэлеграм-канале і людзі прыходзілі адтуль.
– Атрымліваецца, на інстаграм грошай зусім не спатрэбілася?
– Ну, не зусім, мы таксама рэкламілі, але максімум даляраў на 100 – не больш.
– Якая ў цябе была стратэгія развіцця?
– Першым чынам мы планавалі абапірацца на куплю рэкламы. І прыкладна уяўляючы мэтавую аўдыторыю – гэта кулінарны канал – мы думалі, што пераважна нас будуць чытаць жанчыны. Шукалі каналы з тэматыкай накшталт макіяжу, стылістаў, жаночых лайфхакаў, каб прарэкламаваць у іх сябе. Але па выніку так атрымалася, што да нас чамусці прыйшло і шмат мужчын.
Таксама мы вызначыліся з перыядычнасцю: у канале з жартамі пасты былі 3 разы на дзень. У канале з рэцэптамі новы пост выходзіў праз дзень. Фатаграфавала стравы для публікацый я сама.
З інстаграмам асаблівай стратэгіі не было, мы проста рэкламавалі яго ў тэлеграме. Адзінае што, у мяне былі праблемы з фотакантэнтам і я пару разоў хадзіла на фотасесіі, каб ён у мяне з’явіўся. Адносна тэкстаў я вырашыла, што буду пісаць па рубрыках і даваць парады наконт таго, што паспрабавала сама: кіно, кнігі, музыка, стравы і іншыя рэчы. То бок гэта мой акаўнт, у якім я нешта раю людзям.
– Як правільна наладзіць рэкламу і максімальна эфектыўна рэалізаваць свае грошы?
– Тут адразу трэба зразумець, што таргетынг – гэта насамрэч вельмі дорага, нягледзячы на тое, што ўсе думаюць, што гэта найбольш просты спосаб, маўляў: “Я проста задам у наладах патрэбную аўдыторыю, і рэкламу пабачаць якраз усе “мае”.
Ёсць дакладна распрацаваная стратэгія, як абраць эфектыўную рэкламу. Трэба спачатку паспрабаваць некалькі розных варыянтаў. Напрыклад, першы варыянт з фота, другі з відэа, трэці са слайдам фотаздымкаў, паспрабаваць рэкламу ў сторыс, а таксама таргетынг – і кожны з іх па тры дні. А потым па выніках паглядзець, што было эфектыўней. На больш доўгі час з першага разу запускаць рэкламу дакладна не мае ніякага сэнсу.
Таксама па грошах больш эфектыўна даваць рэкламу у лідараў меркаванняў: іншых блогераў з тэматыкай, якая цікавіць і тваю мэтавую аўдыторыю.
– Ёсць у справе падводныя камяні? На што трэба глядзець тым, хто пачынае?
– Ну, па-першае, гэта рэгулярнасць: табе трэба кожны дзень публікаваць пасты, кожны дзень публікаваць фотаздымкі. Зноў жа, здымкі павінны быць якаснымі. Канешне, часам знікае і натхненне, як і ў любой працы. У мяне бывае, што я не ведаю, аб чым напісаць. Але важней парады, чым рабіць рэгулярныя пасты, я даць не магу.
Яшчэ ёсць складанасці з тым, што сустракаецца махлярства. Напрыклад, мы аднойчы павяліся на такое: нам прапанавалі рэкламу ў канале 4chan [140 000 падпісчыкаў, МТБлог] за 50 даляраў. Нікнэйм чалавека, які нам пісаў, выглядаў дакладна так, як і нікнэйм уладальніка 4chan, толькі апынулася, што замест l (L) у яго імі стаяла I (i). У шрыфце тэлеграма выглядае амаль аднолькава, але нікнэйм іншы. Мы перавялі яму грошы, і ніякай рэкламы не выйшла.
– Ты аналізуеш статыстыку, выкарыстоўваеш якія-небудзь праграмы?
– З праграм карыстаюся толькі стандартнай статыстыкай у інстаграме, а ўвогуле я сама заводжу табліцу і праз 2,5 гадзіны пасля выхаду паста, калі ўся актыўная аўдыторыя ужо прайшла, я раблю скрыны, потым выпісваю з іх і аналізую усю інфармацыю, каб бачыць, у які час, якія дні і якія пасты лепш за ўсё заходзяць.
– Кантэнт план ты будуеш на аснове гэтай статыстыкі?
– Кантэнт план я пішу так: занатоўваю ідэі для пастоў, прымацоўваю прыклад фота, якое там павіннна быць, і прымацоўваю прыкладны тэкст. Я не расстаўляю публікацыі канкрэтна па датах, таму што у нас ўсё досыць сітуацыйна: я спрабую штосці новае і аб гэтым расказваю. Ужо потым, калі выпадае пэўны дзень і я разумею, што якраз такі пост будзе сёння ў тэму, публікую яго.
– Колькі часу ў дзень у цябе сыходзіць на вядзенне акаўнтаў?
– Гадзіны паўтары сыходзіць на інстаграм, калі ўлічваць таксама і прагляд статыстыкі, а напісанне рэцэпта ў кулінарны канал як правіла займае паўгадзіны. Атрымліваецца каля 2 гадзін на дзень.
– Ёсць лайфхакі па павялічэнні аўдыторыі?
– Ёсць першы і галоўны: ніколі не накручвайце аўдыторыю – упадзеце ў мінус наколькі магчыма па ўсіх параметрах, упадзе вашая статыстыка, а потым і сацыяльная сетка пачне зніжаць колькасць вашых паказаў.
Самае лепшае, што прыводзіць аўдыторыю – карысны кантэнт, то бок калі ты даеш падпісчыку інфармацыю, якую ён зможа выкарыстаць. Ты можаш нават проста прачытаць кнігу і коратка распавесці пра яе змест, параіць людзям, і пасля яе заўсёды будзе больш падабаек і прыйдзе больш падпісчыкаў, чым калі ты проста выкладзеш сваю фотку.
– Калі ты пачала зарабляць на сваіх старонках?
– Спачатку мы ўклалі ў прасоўванне кулінарнага каналу даляраў 200-300, а пасля сталі спрабаваць пажынаць першыя вынікі. Тады ў канале было прыкладна 5000 падпісчыкаў.
Многія пляцоўкі ў тэлеграме прыходзяць да патэнцыйных пакупнікоў з прапановай, маўляў: “Ці не хочаце вы ў нас купіць рэкламу?”. Мы не хацелі такім чынам працаваць і чакалі, пакуль людзі самі прыйдуць да нас.
– І які кошт вы паставілі за адну публікацыю?
Адзін рэкламны пост у кулінарным канале каштуе 15 даляраў. Не магу сказаць, што гэта шмат. Часам я проста не на ўсю рэкламу згаджаюся. Нават далёка не на ўсю, таму што пішу ад сябе. Лепш я прадам 3-4 пасты ў месяц, але яны будуць якасныя. У сярэднім з канала за месяц выходзіць 50-70 даляраў.
– А ў інстаграме прадавала рэкламу?
– У інстаграме я вельмі разборлівая. Напрыклад, мне прапаноўвюць прарэкламаваць чахлы для тэлефонаў, а я сама ніколі ў жыцці імі не карысталася, таму адмаўляюся. Тут часцей за ўсё я рэкламую па бартары, бо 16 000 падпісчыкаў гэта яшчэ не такая вялікая лічба для інстаграма, каб браць сур’ёзныя грошы. Я хадзіла на педзікюр бясплатна, мне шылі бялізну бясплатна так, каб я пра яе распавяла.
– Як адабраць добрага рэкламадаўцу і не згубіць давер аўдыторыі?
– Я спачатку спрабую рэч сама, і калі гэта класна, то параю, прарэкламую і скажу, што гэта рэклама. Калі мне шылі вопратку, мы дамовіліся адразу, што калі мне не спадабаецца, я за яе заплачу, але не буду рабіць рэкламную публікацыю. Вядома, я заплачу не поўную суму, таму што сама я б да іх тады не ішла. Як правіла, усе на падобныя прапановы кажуць “Акей”.
– Атрымліваецца, што гэта хобі, а не асноўная праца? Ісці ў гэтую справу, як у бізнес мае сэнс?
– Не, для мяне гэта хобі, і мне складана ўявіць, як зарабляць 1000 даляраў на рэкламе. Але! У майго мужа быў яшчэ адзін канал на тэматыку крыптавалют, і яго мы прадалі якраз за 1000 даляраў, калі там было 7000 падпісчыкаў. Дагэтуль там публікавалася рэклама, а потым да нас прыйшоў яе замоўца і сказаў, што ён хоча купіць канал не больш, чым за $1000, і мы такія: “Ваў, нам падыходзіць!”
– Якія сацсеткі на сёння самыя перспектыўныя? Што параіш каб пачынаць?
– Ну, дакладна не ва Ўкантакце, бо папулярнасць у яго апошнім часам абсалютна ўпала і статыстыка стала не вельмі добрай. Напэўна, для кампаній падыйдзе традыцыйны Фэйсбук, а прасцей за ўсё раскручваць персанальны акаўнт у Інстаграме. Хаця я ужо таксама пакрысе адыходжу ад яго. Думаю, у бліжэйшыя пару год Інстаграм заменяць TikTok або падкасты.
5 парад для манетызацыі свайго акаўнта ў сацыяльных сетках ад Паліны
- Вызначцеся з тэматыкай сваіх старонак і адказна падыйдзіце да стварэння кантэнту. Якасны кантэнт – палова поспеху.
- Уявіце партрэт вашага патэнцыйнага падпісчыка. Толькі на аснове дакладна вызначанай мэтавай аўдыторыі вы зможаце рабіць эфектыўную рэкламу.
- Купляйце рэкламу толькі ў правераных крыніцах і спрабуйце розныя яе фарматы. Так вы зможаце пазбегнуць лішніх грашовых страт.
- Будзьце сумленнымі з аўдыторыяй і самі не рэкламуйце дрэнныя рэчы. Заўсёды самастойна правярайце тое, што вам прапаноўваюць рэкламаваць.
- Ніколі не накручвайце падпісчыкаў!
__
Апынаецца, што завесці вялікую аўдыторыю ў сацыяльных сетках – справа падобная і да любога іншага бізнесу: складаеш план, укладваеш грошы і працуеш. Аднак, каб атрымліваць сапраўды вялікія грошы, трэба мець і вялізарныя ахопы, а значыць, спатрэбіцца шмат часу і інвестыцыі. Таму спачатку вызначцеся, ці гатовыя вы зрабіць гэта сваёй асноўнай справай па жыцці.

Современный образ жизни часто сопровождается ростом количества вещей, которые мы храним в наших домах. Одежда, обувь, п...

С наступлением холодного сезона приходит время простуд и гриппа. Каждый из нас хочет избежать неприятных последствий эт...

Случаются ситуации, когда нужное приложение установить на смартфон сложнее, чем обычно. Например, программу удалили из ...

Всем известный YouTube предлагает множество функций, которые, возможно, остаются незамеченными большинством пользовател...